Isnin, 2 Mei 2011

Rakyat Menolak Trend Politik Lucah Melampau

Oleh YB Mohd Firdaus Jaafar

Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) membidas kerajaan UMNO-BN yang menggunakan strategi politik video lucah serta mengaibkan dalam menjatuhkan kredibiliti Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tindakan ini jelas menunjukkan pemimpin UMNO-BN berada dalam keadaan terdesak dalam menyekat arus kebangkitan Pakatan Rakyat serta pengaruh Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap rakyat Malaysia.


DPPP kesal kerana siri kedua video klip lucah dibiarkan ditayangkan untuk tatapan awam sehinggakan gambar sedutan video seks tersebut dijadikan objek utama dalam akhbar arus perdana hari ini. Apakah motif sebenar gambar video seks dijadikan bahan utama di dada akhbar hari ini selain untuk mencemar imej pemimpin tersebut? Apakah dengan penyiaran gambar itu dapat mendidik rakyat Malaysia ke arah yang lebih positif?

DPPP juga kecewa kerana Polis Di Raja Malaysia (PDRM) yang terkenal cekap dan tangkas tidak mampu membendung video itu daripada berleluasa. Sehingga hari ini trio Datuk T masih tidak ditangkap dan didakwa sedangkan merekalah menyebar asal video seks. Ataukah PDRM juga memainkan peranan penting dalam membenarkan konspirasi politik menjatuhkan kepemimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim? Agaknya kalaulah video itu membabitkan pemimpin utama negara hari ini, sudah tentu PDRM bertindak ‘sepantas kilat’ dalam membendung penyebaran video seks tersebut. Barangkali sudah tentu penyebar video seks itu telah awal-awal lagi disumbat ke dalam ISA serta mengharamkan mana-mana akhbar memainkan isu ini.

DPPP tetap percaya bahawa isu ini adalah konspirasi politik tahap tertinggi dan mengulangi episod memalukan pada tahun 1998 terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim. DPPP yakin, rakyat turut berpandangan yang sama dengan melihat layanan serta tindakan kerajaan dan PDRM berhubung isu ini.

DPPP bertegas menolak modus operandi ‘politik lucah dan melampau’ seperti yang dijalankan sekarang kerana jelas ia bertentangan dengan Islam. Islam menetapkan tuduhan terhadap pelaku zina mesti disertai dengan empat orang saksi yang menyaksikan kejadian tersebut. Sekiranya pihak pendakwa gagal mengemukakan saksi, maka tuduhan qazaf perlu dikenakan terhadap trio Datuk T. Menyebarkan video seks bukanlah bukti yang boleh diterima disisi Islam. Rakyat juga menolak kaedah yang sama kerana ia bukanlah trend politik di negara ini.

Akhir sekali, DPPP menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia agar mengadakan solat hajat dan munajat berterusan di seluruh negara memohon kepada Allah swt supaya dibuktikan siapa dipihak yang benar dalam isu ini. Dan sekiranya ini merupakan konspirasi politik, DPPP berharap agar Allah SWT membalas kembali kejahatan yang dilakukan oleh para pelaku fitnah tersebut.

Disediakan oleh;
YB MOHD FIRDAUS JAAFAR
Pengarah PilihanrayaDewan Pemuda PAS Pusat 

sumber : Tranungkite Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top