Rabu, 20 Oktober 2010

Jom Kenali Naib Ketua PKR Cabang Lenggong Siri 1

Suara Baru, Politik Baru 

Naib Ketua (dibulatkan merah ) Bersama Rakan Usahawan di Paris, Perancis

Assalamualaikum dan salam reformasi buat semua yang melayari blog ini. Salam persaudaraan, mari sama-sama kita fokus pada perjuangan kita. Sekarang ini rakyat satu Malaysia mulai sedar tentang pentingnya kuasa undi, tidak mengira bangsa samada Melayu, India, Cina, Iban, Kadazan dan Orang Asli, tidak kira latar belakang pendidikan, jawatan tertinggi hinggalah ke jawatan rendah di dalam kerajaan. Semua tidak sabar untuk membuat perubahan di dalam pilihan raya akan datang.

Syukur Alhamdulillah, tidak lama lagi proses demokrasi, satu orang satu undi akan terlaksana di bumi bertuah ini, inilah hak kita untuk menentukan kepada siapa amanah dan tanggungjawab yang akan kita beri.

Salam perkenalan buat semua sahabat bagi yang belum mengenali saya, ID Azalan Shah Banyamin, lahir di Kampung Banggol Batu, Lenggong, Perak. Dilahirkan pada 26.5.1967, masih muda dalam usia awal 40-an. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Lubuk Kawah, serta mendapat pendidikan menengah di Sek. Men. Dato' Ahmad hingga ke Tingkatan 5 hingga berjaya mendapat pangkat pertama di dalam SPM dan ditawarkan melanjutkan pelajaran ke Tingkatan Enam di Sek. Men. Sultan Idris Syah II, Grik. Bila tamat Tingkatan Enam mendapat tawaran mengajar sebagai guru sandaran di Sek. Keb. Changkat Tin, Batu Gajah kemudian ke Sek. Keb. Pos Piah di Lasah hampir 5 tahun. Pengalaman mengajar di sekolah Orang Asli telah memahirkan bercakap bahasa Orang Asli serta memahami budaya mereka. (Malok haq doh....).

Dalam keadaan untuk keluar daripada garis kemiskinan hidup saya menolak tawaran ke Maktab Perguruan Tengku Ampuan Afzan di Pahang untuk melaporkan diri, dan saya menerima memilih kerjaya tetap dan mempunyai  Diploma Perkastaman  berpencen sebagai Pegawai Kastam Kanan di selatan tanahair,membuat pilihan kerjaya untuk menyara keluarga di kampung. Keluarga mengelar abang yang tua dengan panggilan "Yob", adik-beradik 8 orang, 5 lelaki dan 3 perempuan.

Hasil Nukilan
Naib Ketua PKR Cabang Lenggong

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top