Khamis, 21 Oktober 2010

Jom Kenali Naib Ketua PKR Cabang Lenggong Siri 2

Suara Baru, Politik Baru
Gambar menunjukkan Yob dan rakan-rakan bercuti
di Belanda.
Bapa saya hanya bekerja kampung, manakala emak suri rumah sepenuh masa. Orang kampung sangat mengenali mereka dengan panggilan Namin dan Mak Saba. Kami adik beradik memang dididik supaya berdikari, tahan cabaran, tidak mudah mengalah, hormat menghormati antara satu sama lain, lebih-lebih lagi kepada orang yang lebih tua, serta jujur. Inilah tunjuk ajar dan panduan daripada mereka berdua sampai hari ini. 

Yob mempunyai seorang isteri yang menjalankan perniagaan di Kuala Kangsar, nama gelarannya, Kak Long atau nama sebenarnya Sharifah Hazlina. Hasil perkongsiaan hidup bersama Kak Long kami telah mempunyai 5 orang cahaya mata, iaitu seorang lelaki dan 4 orang perempuan. Apa yang menarik, hampir seluruh penduduk Lenggong mengenali keluarga Yob ini.

Semasa di tingkatan enam di SMSIS II, Grik, Yob telah dilantik menjadi Pengerusi Persatuan Tingkatan Enam, setiausahanya ialah Ahli Parlimen Lenggong sekarang ini. Yob juga berpengalaman mengerakkan Kesatuan Sekerja CUEPECS,beberapa pertubuhan NGO dan PEMADAM. Oleh kerana minat yang mendalam dengan  pentas politik saya telah berkecimpung dengan Gerakan Pemuda Bahagian Pulai dan Biro Anti Dadah Pemuda Malaysia. Setelah lama menceburi arena politik yang dikatakan memperjuangkan Melayu ini hanyalah retorik semata-mata banyak lagi agenda yang perlu kita perjuangkan melalui saluran parti pelbagai kaum adalah pilihan yang paling ideal di hati rakyat ketika ini.  Walaupun usia masih muda tetapi asam garam politik telah lamaYob lalui. Segala gerak tari politik ini telah mendewasakan dan mematangkan yob sebelum usia. 

Bagi diri Yob strategi bisnes mesti kita laksanakan.Sebagai usahawan Bumiputera yang berdikari tanpa mengharapkan bantuan dari mana-mana pihak.sikap percaya kepada diri sendiri amat penting dan inilah kunci paling utama kejayaan dan menjadi kerjaya paling penting. Minat berniaga dalam diri Yob telah bermula sejak dari kecil lagi. Apabila Yob mencebur diri di dalam perniagaan barulah kita mempunyai dana untuk membantu orang yang susah,bukankah 9/10 rezeki kita dalam bidang perniagaan? Kebanyakkan rakan-rakan bisnes telah meninggalkan kerjaya 'makan gaji' untuk mencebur diri dalam bidang usahawan sepenuh masa.Ketika rencana ini di tulis ramai rakan Yob berada di Switzerland tengah makan angin. 

Hasil Nukilan,
Naib Ketua PKR Cabang Lenggong

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top